ClujAzi

Fii informat!

Proiect de străzi subterane pe sub centrul Clujului, în valoare de 300 milioane de euro

Companis Egis, care activează în domeniul ingineriei, a desenat un proiect în valoare de circa 300 milioane de euro, care ar permite devierea traficului din centrul municipiului Cluj-Napoca, pietonalizarea centrului istoric şi rezolvarea crizei parcărilor.oras cluj napoca otilia muresan

Francezul Bernard Falcona, specialist în tuneluri, a declarat, ieri, că lucările s-ar putea întinde pe parcursul a 3 ani şi nu deranjează puternic traficul rutier.

Se doreşte astfel realizarea unui tunel subteran, pe două nivele, pornind de la intersecţia străzii Clinicilor cu Moţilor, şi până la sediul BRD din Mărăşti.

Potrivit primarului Emil Boc, acest proict ar putea fi finaţat din fonduri europene.

Tunelurile subterane vor presupune parcurgerea centrului oraşului pe sub Calea Moţilor şi Bvd 21 Decembrie, cu schimburi direcţionale în Piaţa Unirii şi Piaţa Avram Iancu.

Tunelurile pe două etaje, vor avea intrări unice, prntr-un singur nivel, la cele două extremităţi, pe Clinicilor, respectiv lângă clădirea BRD.

Ventilaţia tunelurilor se va realiza prin lateral, unde vor fi amenajate şi galerii tehnice. La intervale între 200 şi 400 m, există prevăute cu scări care să permită accesul de la un nivel la celălalt în caz de nevoie, precum şi accesul spre suprafaţă.

Fiecare nivel presupune două căi de reulare pe sens, cu o lăţime totală de 14 metri.

Această soluţie este mai ieftină decât o soluţie de realizare a căilor de rulare pe acelaşi nivel, deoarece tunelurile sunt astfel mai înguste.

În apropiere de Catedrala Sf Mihail, tunelurile vor fi prevăzute cu direcţionări subterane spre Piaţa Unirii, înspre str Universităţii, iar o alta direcţionare va fi făcută înspre str Regele Ferdinand.

Alte ieşiri subterane au fost prevăzute în Piaţa Avram Iancu, înspre Piaţa Mihai Viteazul, respectiv înspre Calea Turzii.

Între Piaţa Unirii şi Piaţa Avram Iancu se pot realiza, pe toată lungimea Bulevardului Eroilor, parkinguri subterane.

Trebuie menţionat că pe fiecare dintre cele două niveluri se va circula într-un singur sens de mers. Doar circulaţia autobuzelor va rămâne la suprafaţă.

Într-o primă etapă trebuie să fie relocate utilităţile, fază care va perturba traficul rutier de suprafaţă pe o direcţie de rulare. Apoi urmează turnarea unor pereţi mulaţi, iar apoi a acoperişului tunelurilor. Ulterior se va derula etapa de săpături şi de consolidare a pereţilor, efectuată în subteran, fără blocarea traficului de la suprafaţă.