Transportatorii de mărfuri protestează. Trafic blocat în mai multe judeţe din ţară.

de clujazi

big-sute-de-camioane-asteapta-la-punctele-de-frontiera-intre-bulgaria-si-romania

Transportatorii rutieri de mărfuri, şi-au suspendat luni activitatea. Maşinile nu au mai fost trimise în curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se retrag în parcări, a declarat pentru MEDIAFAX, Augustin Hagiu, reprezentantul Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR).

Din această cauză, traficul este blocat pe centura ocolitoare a Sibiului şi îngreunat în Arad, pe DN7, spre frontiera cu Ungaria.

Transportatorii rutieri de mărfuri, au declarat că se aşteaptă în primul rând, ca Ministerul Transporturilor să îşi respecte promisiunile asumate prin minuta semnată în luna mai, în urma cărora protestele anunţate atunci au fost suspendate.

Unii şoferi de autocamioane, intenţionează să meargă în coloane, cu viteză redusă.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Sibiu, Anca Bloanca, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că traficul pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu este complet blocat.

“Din cauza protestului transportatorilor, traficul pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu este complet blocat la această oră. În zonă s-au deplasat mai multe echipaje de la Poliţie Rutieră în încercarea de a fluidiza traficul”, a declarat Anca Bloanca.

Pe centura ocolitoare a municipiului Sibiu sunt oprite peste 120 de TIR-uri şi camioane.

Mai mult de o sută de şoferi de camioane, protestatari, s-au adunat luni dimineaţa, pe centura rutieră de nord-vest (parte din DN 7) a municipiului Arad, pentru a participa la un marş de protest, cu camioane. Ulterior, alţi 50 de şoferi, s-au alăturat grupului. La ora actuală, coloana de camioane care se deplasează cu viteză redusă, a atins mai mult de 150 de vehicule. Aceştia se deplasează spre frontiera cu Ungaria din zona Vămii Nădlac.

Şoferii vor protesta pe termen nelimitat, cel puţin până se va ajunge la o înţelegere cu Guvernul, în privinţa revendicărilor, a declarat secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), Mayer Siegfried. Protestul de pe DN7 se desfăşoară între Arad şi Pecica, şoferii circulând cu cel mult zece kilometri la oră.

“Pe tot parcursul zilei ni se vor alătura şi alţi şoferi. De la Pecica ne vom întoarce pe şoseaua de centură din Arad, unde ne-am adunat, şi vom participa la scurte marşuri sau vom staţiona pe marginea drumului, fără să blocăm traficul”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, secretarul general al CNR.

În acelaşi timp, pe Autostrada Transilvania, la Gilău, judeţul Cluj, peste 35 de şoferi de camioane, protestează azi, aceştia parcând autovehiculele pe o bandă de circulaţie de pe fiecare sens, fără a bloca însă traficul. Conform MEDIAFAX, aceştia sunt nemulţumiţi de introducerea accizei la motorină.

Ioan Muncaciu, reprezentantul Asociaţiei Micilor Transportatori Cluj, a declarat că protestul a fost declanşat din cauza procedurii de introducere a accizei la motorină, de 7 eurocenţi pe litru, şi faţă de amenzile mari percepute transportatorilor de către Poliţia Rutieră.

“Protestăm faţă de acciza pe motorină, care ne afectează afacerile, dar nu am dorit să blocăm traficul şi drumurile. La un camion sub şapte tone, care înregistrează 150.000 de kilometri parcurşi anual, noua acciză va duce la o creştere cu 2.700 de euro pe an la factura de alimentare cu combustibil. O firmă care are zece camioane va trebui să plătească în plus 27.000 de euro anual. Asta înseamnă că se închid afacerile transportatorilor, din cauza costurilor prea mari. De asemenea, protestăm şi faţă de amenzile prea mari aplicate de Poliţia Rutieră. Am semnat în mai o minută cu autorităţile centrale în care ni s-a promis că amenzile vor fi reduse, dar nu s-a întâmplat nimic”, a spus Muncaciu.

Şoferii clujeni, aşteaptă semnale de la Bucureşti, de la liderii asociaţiilor de transportatori, pentru a decide ce acţiuni vor întreprinde în continuare.

În cadrul minutei din 22 mai, semnată de către Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor în acea perioadă, şi reprezentanţii UNTRR şi CNR, Radu Dinescu şi Meyer Siegfried, se arăta că, în maxim 30 de zile, MT va analiza propunerile partenerilor sociali şi, ulterior, va propune un program punctual pentru soluţionarea problemelor.

Totodată, în acelaşi document se mai preciza că vor fi constituite subcomisii de specialitate, formate din reprezentanţi ai MT şi ai transportatorilor, care să dezbată şi să promoveze modificări şi completări ale unor acte normative.

,,Am epuizat toate căile diplomatice” în relaţia cu autorităţile, semnala Confederaţia Naţională Rutieră, în 5 decembrie, urmând ca din data de 9 decembrie, transportatorii rutieri să suspende orice activitate. Aceştia au sugerat că autorităţile nu-şi respectă angajamentele şi că în plus s-a propus şi creşterea accizelor la carburanţi.

SURSA: MEDIAFAX

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.