ClujAzi

Fii informat!

FSPAC și Universitatea Delaware, împreună pentru îmbunătățirea activității autorităților publice și a ONG-urilor

La finalul unui program intens de lucru, reprezentanţii Facultăţii de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, alături de cei ai University of Delaware au prezentat, astăzi, rezultatele celei de-a treia acțiuni comune desfășurate în cadrul programului de colaborare început în anul 2008.

După cursurile comune desfășurate între studenții români și cei americani prin sistem de videoconferință, a urmat vizita grupului american în România, etapă în care grupurile mixte de studenți au realizat proiecte de cercetare pe diverse teme precum sănătatea publică, rolul mass-media într-o democrație, politica educațională sau rolul ONG-urilor.

Potrivit decanului FSPAC, conf univ dr Călin Hințea, grupurile mixte de studenți din domeniile de politici publice și administrație, care s-au concentrat din plin asupra muncii pe care o au de făcut, au ajuns la niște rezultate în domeniile cercetate, care vor fi prezentate la Belgrad, într-o conferință internațională, urmând să fie utilizate inclusiv în proiectele de planificare urbană ale Municipiului Cluj-Napoca, și în final, într-o carte.

Fiecare dintre cele șapte grupuri de studenți au parcurs o etapă de cercetare individuală înainte de a se întâlni la Cluj, în această lună, iar apoi au trecut la intervievarea oficialilor din administrație, liderilor din sectoarele private și reprezentanților ONG-urilor.

Toate departamentele FSPAC au lucrat împreună la acest proiect, alături de Departamentul Urban Affairs and Public Policy al facultății americane.

Dr. Arno Loessner, profesor la Universitatea din Delaware și cadru didactic asociat la FSPAC, a subliniat importanța implicării mediului academic în aspectele de zi cu zi ale comunității locale. „Trebuie să fim consultanți, să fim agenți constructivi ai schimbării, să avem angajament în comunitate. Aceste studii nu înseamnă numai că noi facem munca, iar primarul își asumă creditele. Dacă ne va cere să facem din nou asemenea studii, studenții vor lucra din nou, iar programul nostru se întărește. Învățăm mult din acest program, și să nu uităm că un consultant este cel care îți împrumută ceasul ca să îți spună cât e ora, dar păstrează ceasul. În SUA, în afară de articole publicate în reviste, ne întrebăm ce putem face pentru comunitate? Așa suntem evaluați ca profesori”, a declarat dl Loessner.

Concluziile rapoartelor întocmite de studenți vor fi prezentate entităților studiate drept modele de bună-practică.

Cum funcționează parteneriatul dintre ONG-uri și autoritățile locale din Cluj

ClujAzi.ro a stat de vorbă cu unul dintre studenții americani implicați în acest proiect, pentru a afla câteva dintre concluziile la care a ajuns împreună cu studenții români, în legătură cu tema studiată: relația dintre ONG-uri și autoritățile locale.

Caroline, care a ținut să precizeze că a fost încântată de ospitalitatea cu care a fost tratată în Cluj-Napoca, a menționat că din păcate, există o lipsă acută de comunicare între aceste două tabere studiate.

„Am constatat împreună cu colegii din România că ONG-urile de aici sunt frustrate în primul rând de birocrația ridicată, iar apoi de finanțarea mică primită de la autoritățile locale și Guvern. În plus, am observat o lipsă de încredere reciprocă, între cele două părți. A fost interesant de privit modul în care funcționează sistemul public din România, care este foarte diferit de cel din America, unde, cel puțin în privința relației cu ONG-urile, Guvernul dă dovadă de mai multă interacțiune”.

Înfiinţată în anul 1973, University of Delaware este o instituție de învățământ de tradiție, cu peste 20.000 de studenți, aproape 150 de programe de licență si 119 de master, printre absolvenții săi numărându-se vice-președintele SUA, Joe Biden, dar și un laureat al premiului Nobel.

Parteneriatul strategic dintre Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării a UBB şi Universitatea Delaware a început în anul 2002, universitatea americană fiind un bun exemplu pentru Departamentul de Administrație Publică în eforturile de îmbunătățire a calității programelor pe care le oferă, una dintre cele mai importante realizări ale acestui departament fiind acreditarea, de catre European Association for Public Administration Accreditation (EAPAA), a programului de master cu predare în limba engleză, primul program universitar românesc de administraţie publică acreditat european.