Aflat de 7 luni la conducerea Imprimeriilor Ardealul din Cluj-Napoca, fostul deputat Mircia Giurgiu își propune pentru anul care urmează să plătească o parte din datoriile istorice ale imprimeriilor dar și să investească în noi tehnologii.
ClujAzi: Ați preluat conducerea Imprimeriilor Ardealul de curând. În ce situație se afla compania și care este bilanțul la zi?
Mircia Giurgiu: Am venit aici în 13 mai, situaţia era gravă, cu 2 directori şi 35 angajaţi era o pierdere lunară de 90.000 lei. Din 13 mai, de când am venit, am reuşit să reducem încet-încet cheltuielile, iar în septembrie am ajuns la profit de 311 milioane lei vechi, 311.000 lei, profit pe care încercăm să-l menţinem chiar dacă condiţiile sunt grele în sensul că am preluat foarte multe datorii la energie şi gaz, precum și la alți furnizori ai noştri. Am redus din datorii, încercăm să facem din nou angajări. Am ajuns să putem negocia tot. Încercăm să ajungem la zero, chiar dacă părea imposibil. Avem foarte mult de lucru, chiar începem schimbul trei şi avem ore suplimentare. Am angajat încă 15 persoane şi lista e deschisă, avem încă nevoie de oameni. Am angajat numai pe secţia de producţie.
Care sunt cele mai mari comenzi care ajung la fabrică?
Mircia Giurgiu: Avem publicaţii din toată ţara, cele mai multe din Bucureşti. Sunt tiraje foarte mari, ultima comandă e de 5.000 de exemplare pentru un roman foarte cunoscut. Am avut tiraje de până la 50.000 de exemplare la reviste de artă şi cultură, vin clienţi noi, din diverse domenii şi care aduc cărţi. Va trebui să ne organizăm în aşa fel încât să putem face faţă. Încercăm să respectăm toate termenele asumate, lucrăm cât putem de mult ca să reuşim să ne încadrăm în termenele asumate. Şi la nivel local au venit până acum, de când am preluat mandatul, clienţi noi, cel puţin vreo şase, inclusiv edituri din Cluj, cu care colaborăm pentru tipărirea unor lucrări importante pentru toată România şi Transilvania, la calitatea cea mai bună, color. Avem şi monografii de comune din judeţul Cluj, chiar şi din Alba, am vorbit zilele trecute cu cineva pentru comenzi din Bistriţa. Încercăm să fim la înălţimea aşteptărilor.
La noi sunt toţi bine-veniţi, îi respectăm şi le asigurăm calitate. Vrem să ajungem cea mai mare tipografie din Transilvania.
La nivel legislativ cum pot fi ajutate Imprimeriile Ardealul să iasă din impas?
Mircia Giurgiu: Avem datorii istorice, lăsate de la fosta conducere, directorii au fost din Bucureşti şi Brăila, nu s-au gândit deloc la noi. Dacă s-ar face o reducere a datoriilor, noi am putea să fim la zi şi suntem la zi cu plăţile, dar datoriile nu le-am acoperit. Am înjumătăţit datoriile preluate, dar dacă statul s-ar gândi să ajute, cum au ajutat multinaţionalele, măcar un pic, reducerea la un sfert sau jumătate a datoriilor istorice ar fi bine-venită. Oricum o să ne revenim, dar dacă ne-ar ajuta un pic statul – fiindcă e greu să plăteşti din urmă nişte sume pentru care nu eşti de vină, ar fi un lucru bun.
Cum colaboraţi cu Asociaţia tipografilor?
Mircia Giurgiu: Foarte bine, dânşii se ocupă de proiecte europene printre altele. Am discutat cu vicepremierul Vasile Dâncu de la Dezvoltare pentru a-i ajuta pe ei şi în cele din urmă şi pe noi, pentru că dacă suntem în insolvenţă şi nu putem accesa fonduri europene, pe viitor ne poate ajuta să intrăm în proiecte cu finanţare europeană. Ne propunem să încercăm să achiziţionăm nişte utilaje (nu ne trebuie noi) performante. Şi acum avem, dar nu am reuşit să schimbăm niciuna din cele pe care le-am preluat. Ar creşte productivitatea. O maşină de broşat sau una de tipar ar fi bună. Am calculat că am avea nevoie la Cluj de investiții ridicate la 20.000 de euro.
Dar deocamdată suntem în reorganizare judiciară şi trebuie să asigurăm funcţionarea imprimeriei, dar pe viitor sunt sigur că vom reuşi să facem aceste achiziţii.
Aţi reuşit să reangajaţi oameni care au lucrat mai demult în industrie dar au plecat din diverse motive?
Da, s-au întors două persoane astă vară şi încă două acum. Patru persoane bine pregătite, un ajutor foare bun, de care suntem mulţumiţi.
Cum colaboraţi cu celelalte imprimerii din țară?
Foarte bine, inclusiv cu instituţiile statului din judeţul Cluj. Am finalizat toate coemnzile chiar înainte de ternen, am ajutat cu tot ce am putut. AM câştigat prin SEAP toate licitaţiile la care am participat. Mă bucur că şi celelalte imprimerii au activitate şi merge treaba. Din păcate la Craiova e foarte mare blocaj. Acum se face expertiză pentru că s-au dus mulţi bani şi nimeni nu răspunde chiar dacă la DNA sunt dosare. La Craiova e suspendată activitatea, s-ar putea să fie găsite şi la Cluj probleme pentru că la nivelul conducerii s-a comandat o expertiză. La Oradea merge bine, la Arad e în regulă, la Bucureşti la fel, iar compania va ieşi din insolvenţă cu siguranţă.
Ce nu a mers bine până acum?
Foarte multe. Au fost foarte multe cheltuieli nejustificate. Atât la conducerea companiei cât şi în ţară. Directorul de aici, care era din Bucureşti, era plătit pentru pensiune cât stătea la Cluj, plus drumurile pe care le făcea de la Bucureşti. Am avut director de la Brăila. Au fost impuşi directori care să distrugă. Ne revenim.
La anul ne propunem să facem achiziţii şi în fiecare zi de când am venit, de 7 luni şi câteva zile, intră comenzi noi. Vin clienţi noi, revin cei cu care am mai lucrat.
Leave a Reply