Primarul Emil Boc a anunțat marți, în cadrul ședinței Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, o veste bună primită din partea Ministerului Transporturilor: lucrările la Centura metropolitană a Clujului s-ar putea finaliza mai devreme.
„Am primit semnale de la Ministerul Transporturilor că nu sunt împotriva demarării lucrărilor la ambele tronsoane o dată. Primul e de la nodul de autostradă la Cora, al doilea de la sensul giratoriu de la Cora, pasaj suprateran peste DN1 până la Bucium, apoi pe la Selgros să se conecteze la centura Vâlcele Apahida”, a declarat Emil Boc.
Ruta Florești – Cluj-Napoca este cea mai intens circulată din România.
De la nodul de autostradă de la Gilău, pe malul Someșului, se întinde primul tronson, în lungime de 8,3 km, până la sensul giratoriu de la Cora. Un pasaj suprateran peste DN1 prelungește drumul până la capătul liniei CTP. De acolo, centura de Sud a Clujului are traseu prin Făget, Calea Turzii, prin spate la Iulius Mall și Selgros, iar apoi se conectează la centura ocolitoare din Apahida, având legături cu străzile care au direcție spre cartiere.
Drumul a primit finanțare pe fonduri europene pentru perioada 2016-2020.
După vizita Parlamentului European la Cluj-Napoca s-a convenit includerea în masterplanul de transport a României a centurii metropolitane a Clujului, care a primit astfel 150 milioane de euro pentru cei 38 km de centură.
Cu toate că banii sunt asigurați, primarul Emil Boc a precizat astăci că din motive necunoscute „nu se mișcă mai departe lucrurile”, iar procedurile administrative îngreunează demararea lucrărilor.
De aceea, edilul a cerut sprijinul tuturor partidelor politice reprezentate în Consiliul Local să susțină pe lângă conducerea centrală progresul proiectului.
Leave a Reply