Într-o luare de poziție publică, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Cluj, Mircea Avram, arată că alături de colegii săi cosideră că nu există rațiuni juridice sau privind performanța managerială pentru întreruperea mandatului actualului director general al Aeroportului Internațional “Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, până la finalizarea procedurilor de selecție a directorului general.
„De asemenea dorim să comunicăm că încurajăm performanța managerială dovedită până în prezent în cadrul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj R.A”, se arată în comunicatul de presă.
Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj doresc să asigure toți partenerii Aeroportului, în privința continuității și stabilității conducerii executive a acestuia.
Pentru opinia publică interesată de subiect, Consiliul Județean Cluj a emis un nou punct de vedere:
- Directorii regiilor/ societăților din subordinea Consiliului Județean nu au fost revocați.
Mandatele directorilor încetează în virtutea legii odată cu încetarea mandatului Consiliului de Administrație, cel care i-a mandatat cu atribuții executive. Încetează în data de 17.10.2017.
Mai plastic spus, dacă cel care te mandatează moare ( în cazul nostru CA) nici cel care a fost mandatat (directorul) nu mai are mandat.
Nu mai poți fi mandatarul unei entități moarte.
- Când mandatul directorului încetează (am explicat mai sus de ce) atribuțiile de conducere executivă ale acestuia se întorc la Consiliul de Administrație, cel care le-a delegat.
Numai Consiliul de Administrație nou constituit poate prelua aceste atribuții de conducere executivă exercitate până atunci de directori. Deci, preluarea atribuțiilor de conducere executivă de către CA de la directorul general este obligatorie prin lege și regulament, atunci când încetează mandatul directorului.
- Prin preluarea atribuțiilor de conducere executivă de la director la CA (în virtutea LEGII ) asta nu înseamnă că membrii CA devin directori. Ei preiau temporar aceste atribuții până la numirea / mandatarea unui nou director. Legea stabilește că niciun membru CA nu poate fi director.
- Noul CA este obligat în virtutea regulamentului de funcționare a regiei/societății precum și a OUG 109/2011 să numească un director iar apoi să mandateze după concurs un director.
Deci, Consiliul de Administrație menține aceste atribuții executive o ora, o zi, 10 zile sau cât va fi nevoie ( max. 30 zile) până când se întrunește legal și reușește numirea în prima fază iar apoi mandatarea prin concurs a directorului.
În cazul în care noul CA întrunit nu reușește să numească un director din diverse motive (lipsă cvorum, lipsă majoritate etc.) cel care asigură atribuțiile de conducere executivă prin lege este Consiliul de Administrație. Asta nu însemnă că membrii CA dobândesc funcție de director.
Este de domeniul evidenței că de la momentul întrunirii noului CA și până la numirea/mandatarea unui nou director regia/societatea nu poate rămâne fără conducere executivă. De aceea legea dă CA aceste competențe tranzitorii/temporare.
- Consiliul Județean nu putea numi prin hotărâre noul director neavând competență.
Noul CA are nevoie să se întrunească legal și să decidă numirea, respectiv mandatarea directorului după concurs.
Numirea unui director este obligatorie în virtutea legii și a regulamentului de organizare a acestor regii până la finalizarea concursului și încheierea contractelor de mandat. Deci nici un membru CA nu poate fi director.
- Până va decide noul CA asupra numirii unui director, prin HCJ s-a stabilit corect și legal că executiv conducerea este exercitată de către Consiliul de Administrație. Nimeni altcineva nu putea prelua aceste atribuții temporar conform legii.
Consiliul de Administrație odată întrunit este obligat în virtutea legii să numească un director, care nu poate fi membru CA.
Leave a Reply