Clubul de inițiativă comunitară IMPACT, al liceului teoretic Onisifor Ghibu, împreună cu asociația “BLANĂ!” lansează proiectul “Feel your menu”, joi, 15 martie, începând cu ora 18.00, la Restaurantul Marty Boulevard (str. Horea, nr. 5). Odată cu lansarea meniurilor, invitații, vor avea parte de discursuri susținute de persoane nevăzătoare, elevi, profesori, oameni implicați activ in dezvoltarea orașului, dar și de animații si filmulețe lansate în premieră, create pentru înțelegerea si diminuarea problemelor văzător- nevăzător.
“Feel your menu” este o inițiativă care face parte dintr-un proiect mai amplu ’’Feel your city” care face Clujul mai prietenos pentru persoanele cu deficiență de vedere
Implementarea acestui proiect a fost posibilă cu ajutorul fondurilor strânse in cadrul festivalului caritabil GHIBSTOCK, dar și prin deschiderea restaurantelor partenere. Ajuns deja la a 8-a ediție, festivalul va încerca să strângă fonduri pentru a continua dezvoltarea acțiunilor de accesibilizarea anumitor zone reprezentative pentru orașul Cluj-Napoca, având ca public țintă persoanele nevăzătoare sau cu vedere slabă. O parte din banii colectați anul trecut au fost folosiți pentru crearea plăcuțelor panoramice tactile pe dealul Cetățuie, dar și crearea unei expoziții temporare in fața podului Elisabeta.
„Accesibilizarea pentru toate categoriile de persoane este o prioritate pentru toate oraşele europene. Designul universal conferă o serie de avantaje, de la costuri reduse (odată implementat nu mai trebuie revenit cu îmbunătăţiri asupra serviciului respectiv) până la faptul că o categorie mult mai mare de oameni vor căuta respectivul produs. Restaurantele sunt locuri de socializare, care contribuie la dezvoltarea turismului unui oraş şi la un spaţiu urban vibrant. Având în vedere că în Cluj există peste 2000 de persoane cu deficienţe de vedere, tinând cont de faptul că în România există doar 3 oraşe unde există Licee Speciale Pentru Nevăzători, introducerea de meniuri în Braille în restaurante este un must. Prin acesta restaurantele contribuie la accesibilizare, în acord cu pretentiile unui oraş deschis cum este Cluj- Napoca.” ( Anda Culişir coordonator proiect “Feel your city”)
“Este o onoare și o bucurie pentru noi să găzduim un astfel de eveniment. Am răspuns imediat solicitării venite din partea elevilor de a traduce meniul Marty “The book of flavores”. Suntem încântați de ideea că experiența culinară Marty poate fi tradusă și înțeleasă și de persoanele cu vedere slabă sau nevăzători. (a declarant Paul Fărcaș, PR Manager Marty Restaurants).
Seria de evenimente care au ca scop lansarea meniurilor în limbaj braille va continua in data de 16 martie la Casa Vikingilor si Casa Piraților din Mănăștur.