Procesul de optimizare a unui site sau SEO, acronim pentru “Search Engine Optimization”, insumeaza o serie de actiuni prin care website-urile, fie ele magazine online sau site-uri de prezentare a serviciilor, sunt optimizate pentru motoarele de cautare (in special Google). In mare, se urmareste ca respectivul site sa se pozitioneze cat mai bine in topul SERPs (adica paginile cu rezultate Google, care apar dupa ce un utilizator realizeaza o anumita cautare).
Prin urmare, daca tinem cont ca un utilizator va face o cautare dupa anumiti termeni specifici (precum “piese auto BMW” sau “pantofi negri barbati”) este crucial ca pe site-ul respectiv sa se regaseasca in continut aceste expresii de cautare (denumite si keywords). Care este scopul acestei strategii si cum intervine aici optimizarea site-ului, vom explica in cele ce urmeaza.
Pentru inceput, trebuie sa stii ca, atunci cand un site urca in clasamentul paginilor cu rezultate Google, va deveni vizibil si pentru alti utilizatori, astfel ca site-ul tau va atrage din ce in ce mai multi potentiali clienti. Daca site-ul este bine pus la punct din vedere tehnic, iar utilizatorul are parte de o experienta placuta pe site, o simpla cautare a unei expresii-cheie se poate solda cu vanzarea unui produs sau a unui serviciu.
In al doilea rand, procesul de optimizare site tine cont de mai multi factori, care includ optimizarea on-page (adica cea a propriului site: text, meta taguri, headings, imagini, structura linkurilor etc.), activitatea off-page (obtinerea de backlinkuri de la alte site-uri cu autoritate ridicata), cat si aspectele tehnice ale site-ului, impreuna cu elementele de UX (user experience, sau mai exact, traseul utilizatorului in site si optimizarea acestuia).
Asadar, se poate spune ca, pentru a beneficia de o optimizare site de calitate, va trebui sa ne indreptam atentia catre acesti trei factori:
- Motorul de cautare Google, la care se raporteaza SEO, si care face update-uri constante, fata de care website-urile trebuie sa fie receptive pentru a atinge pozitii cat mai bune in SERPs.
- Optimizarea SEO in sine, atat on-page, cat si off-page.
- Userul, adica utilizatorul care cauta un produs sau un serviciu.
In ceea ce priveste relatia gigantului Google cu SEO, unii specialisti sunt de parere ca primul nu “vede cu ochi buni” aceste tactici de optimizare site si ca uneori penalizeaza website-urile care recurg la astfel de metode. In realitate, sunt penalizate doar metodele agresive, precum spam-ul de link-uri sau alte practici, cunoscute drept “BlackHat SEO”. Astfel, intre optimizare SEO si Google exista un acord tacit, care nu exclude nici traficul obtinut prin backlinks, nici cel care provine din reclame platite pentru Google (Google Ads, care este o tactica de Pay-Per-Click).
Putem spune chiar ca intre Google si procesul de optimizare site exista o relatie de win-win. Un site bine optimizat din punct de vedere SEO va atrage multi utilizatori, care, in schimbul unei cautari simple, cu rezultate relevante, nu vor migra catre alte motoare de cautare, precum Yahoo! sau Bing.
In prezent, Google foloseste peste 200 de factori diferiti de clasare a site-urilor, denumiti indicatori, pentru a determina care sunt cele mai relevante site-uri care apar la o simpla cautare, cu scopul de a oferi cele mai bune rezultate utilizatorilor de internet.
Astfel, tehnicile de marketing online trebuie sa tina cont de aceste tactici de optimizare site, pentru ca respectiva afacere online sa creasca in vizibilitate, rezultand in mai multi utilizatori care intra pe site si, implicit, mai multi potentiali cumparatori. Apeleaza si tu la o agentie care se ocupa cu optimizarea site-urilor si vei descoperi ca cifra ta de afaceri va incepe sa creasca, iar brandul tau va fi din ce in ce mai cunoscut!
Leave a Reply