ClujAzi

Fii informat!

Ministrul Transporturilor a stabilit centrul zborurilor internaționale la Iași. Clujul, scos din cărți pentru 2013

Relu Fenechiu, ministrul USL al Transporturilor, a stablit strategia Taromului pentru acest an în privința zborurilor internaționale. Fiind născut în apropierea Iașiului, ministrul a stabilit ca centru național pentru aceste curse tocmai aeroportul din respectivul județ deși acolo există cea mai proastă infrastructură dedicată avioanelor, din România.Senator Alin Tise, foto Otilia Muresan (2)

În ciuda faptului că Aeroportul Internațional Cluj-Napoca a înregistrat anual, în ultimii 2 ani consecutiv, peste 1.000.000 de pasageri, Relu Fenechiu nu a introdus pentru Cluj nicio cursă internațională nouă a Tarom, în 2013, stabilind centrul la Iași, unde se înregistrează o medie anuală de sub 200.000 de clienți.

Cu toții știm că Taromul este subvenționat de stat pentru că este în prag de faliment, iar mutarea rutelor internaționale către locuri unde nu există pasageri, va însemna subvenții mai mari de la stat pentru companie, în vederea acoperirii pierderilor, sume care evident vor fi plătite din bugetul public. Guvernul USL nu face altceva decât să izoleze Clujul. Dacă Taromul ar fi dorit acest lucru, ar fi trebuit ca la nivelul companiei să fie demarate studii de piață, însă această decizie eeste una eminamente politică. Dacă aeroportul din Cluj va reuși cu acele companii private care funcționează aici, să atragă resurse, este un lucru mare, pentru că sumele sunt reduse. Această politică poate duce la falimentarea aeroportului sau acoperirea găurilor din bani de la Consiliul Județean, adică din buzunarul clujenilor, în condițiile în care doar recent s-au investit 150 milioane de euro în aeroportul din Cluj”, a declarat senatorul clujean Alin Tișe.

Conform deciziei ministrului Fenechiu, politica Taromului cu privire la zborurile externe din acest an, în perioada martie-noiembrie, aeroportul din Cluj nu va beneficia de activitate suplimentară în acest domeniu.

„Cluj-Napoca rămâne cu un singur zbor extern, în condițiile în care Iașiul are cea mai proastă pistă din țară și va beneficia de curse noi către Londra, Roma, Torino, Bologna. Aeroportul din Cluj după ce va pierde aceste zboruri, pierde bani pentru dezvoltare și salarii. La baza deciziei ministerului nu a fost niciun studiu, iar directul aeroportului din Iași anunță alte noi zboruri, către Munchen și Amsterdam. Noul nod intercontinental al României va fi aeroportul cu cea mai proastă pistă din țară. Asta înseamnă să ai puterea decizională deplină la București, să iei decizii doar din considerente politice”, a adăugat Tișe.

Senatorul face apel la toți parlamentarii USL din Cluj, pentru a-și convinge colegul să se răzgândească în privința izolării aeroportului din Cluj. Tișe va depune și o adresă în acest sens la ministrul Transporturilor, dar și o interpelare în Parlament.