ClujAzi

Fii informat!

Simone Tempestini a bifat a 8-a victorie clujeană

  • Ediția din acest an a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA i-a aparținut – asemenea ultimelor două ediții – aceluiași echipaj format din Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu, concurând cu deja-cunoscutul model Porsche 997 RGT

Simone și Sergiu au preluat conducerea etapei clujene încă de pe prima probă a raliului, reușind să-și majoreze avantajul cu fiecare victorie de specială trecută în contul lor. După cele 6 probe ale zilei de sâmbătă, echipierii NRA se regăseau în fruntea clasamentului general absolut, la o diferență de 1m15,5s în fața bulgarilor Martin Surilov și Zdravko Zdravkov. La alte 17,8s în urma bulgarilor, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja completau podiumul provizoriu.

Situația a rămas identică și în ziua secundă, însă lupta s-a încins de îndată ce brașovenii de la ProRally Team au început să se apropie de vecinii de la sud de Dunăre. Prin victoria Power Stage-ului, Andrei și Doru se apropiaseră la numai 2,4s de Surilov și Zdravkov, însă o greșeală le-a știrbit șansele brașovenilor de a-i surclasa pe bulgari. Astfel, victoria a mers în contul lui Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu – apărându-și titlul pe asfalt obținut în toamna anului trecut și preluând șefia provizorie a clasamentului general CNRB, în vreme ce Martin Surilov cu Zdravko Zdravkov, respectiv Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja au completat podiumul – în ordinea enumerării.

Sebastian Scîrlet a bifat a treia victorie triplă de la debutul cu modelul Peugeot 208 Rally4, adjudecându-și categoric triumful în cadrul categoriei mașinilor cu tracțiune față, a clasei RC4 precum și a Juniorilor. Sandrin Tommaso l-a urmat pe tânărul moineștean în toate cele trei cazuri, în vreme ce un alt stranier – Eliott Delecour – a completat fiecare podium anterior amintit [mai puțin cel al clasei RC4], francezul câștigând însă în matematica Clio Rally5 Challenge și a clasei RC5. Acesta din urmă a fost foarte aproape de a încheia ziua de sâmbătă ca lider a nu mai puțin de 5 clasamente, însă o întârziere de 6 minute i-a adus o penalizare de-un minut.

Asemenea bătăliei la vârful ierarhiei absolute, și cea a clasei RC2N [vechea grupă N] a fost tranșată rapid și fără prea mari probleme de către Valentin Porcișteanu și Dan Dobre, în vreme ce frații Norbert și Francesca Maior au bifat nu doar al doilea triumf în cadrul clasei RC3 ci și un nou loc în TOP5 general. De cealaltă parte, abandonul lui Cătălin Ienășel le-a lăsat cale liberă clujenilor Adrian și Angela Tehei în a-și trece în cont prima victorie a clasei NAT11 cu modelul Audi TT. În același timp, Florian Nițurad și Mihai Popa n-au avut nicio problemă în a-și asigura triumful clasei NAT12.

Frații Mihnea și Natalie Hanea – originari din Cluj – s-au impus pentru a treia etapă consecutivă, fiind un exemplu identic cu cel al liderului provizoriu la juniori – Sebastian Scîrlet. Revenind însă la echipajul format din frate și soră, aceștia s-au impus fără probleme atât în cadrul clasei RC5N cât și în matematica Swift Cup, acolo unde au reușit să preia șefia provizorie a clasamentului la zi. Amintind de cupele mono marcă, îl putem menționa din nou și pe Tommaso Sandrin, care nu numai că s-a impus la 208 R2 Cup ci și în clasamentul Debutanților. Triumful Cupei Dacia la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA a mers în contul lui Daniel Militon.

Flaviu și Andreea Stanciu își continuă sezonul în aceeași manieră excepțională, trecându-și în cont nu doar victoria etapei de casă, ci și invincibilitatea Trofeului Rally Start până la acest moment. Cei doi s-au impus și în cadrul clasei A2, în vreme ce László Lorand cu Hunor Sipos au triumfat la clasa A1. Secondat pentru prima dată de Andreea Aldea, bucureșteanul Andrei Agapian a obținut victoria în clasamentul absolut al campionatului pentru vehicule istorice.

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA este un eveniment organizat de Asociația Club Sportiv „Savu Racing”, fiind o acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj. Evenimentul se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.

a

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *