„De peste zece ani de când a fost lansat proiectul, Autostrada Transilvania a devenit mai mult un subiect de dezbatere publică și politică. Scopul inițial, acela de a construi o arteră care să ne deschidă și mai larg poarta spre Europa a fost dat uitării. Consider că este și de datoria mea ca ardelean, ca social-democrată și ca susținătoare a cabinetului Ponta să mă preocup de finalizarea acestui obiectiv strategic pentru România, prin găsirea de surse alternative de finanțare, altele decât exclusiv din bugetul de stat”, a declarat astăzi deputatul Aurelia Cristea în fața colegilor parlamentari.
Dânsa consideră că ideea concesionării unei părți din Autostrada Transilvania sau realizarea acesteia în parteneriat public-privat sunt soluțiile potrivite în acest moment pentru continuarea lucrărilor.
„Cele 188 de milioane de lei bugetate reprezintă un ajutor necesar acordat unei autostrăzi care ne leagă de Europa. Este important să înțelegem și să transmitem corect românilor mesajul că Autostrada Transilvania nu poate fi finanțată doar de la bugetul de stat!”, adaugă Cristea.
Parlamentarul de Cluj a dorit pe această cale să sublinieze și faptul că „în cei nouă ani de eterne bâlbâieli politice și de incapacități decizionale, statul român a plătit peste 1 miliard de euro pentru 52 de kilometri de autostradă, deși la semnarea contractului costul era de 2,2 miliarde de euro pentru 415 kilometri!”.