Senatorul Alin Tişe doreşte să readucă în atenţia ministrului pentru proiectele mari de infrastructură, Dan Şova, posibilitatea reluării de urgenţă a lucrărilor la Autostrada Transilvania şi asigurarea finanţării pe acest proiect, din fonduri europene.
“Este esenţial pentru România, nu doar pentru Transilvania, ca proiectul Autostrăzii Transilvania să fie continuat, cu atât mai mult cu cât se ştie că au fost investitori majori care au ales să se localizeze în alte ţări vecine tocmai din cauza lipsei reţelei de autostrăzi care să ne lege cu vestul Europei. Este necesar să se finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, de 64 Km, realizat în proporţie de 50%, înainte de a se degrada sau de a cheltui mai mulţi bani pentru conservare”, spune senatorul de Cluj.
Încă din primăvara lui 2012, că urmare a negocierilor purtate cu Uniunea Europeană, oficiali din guvern anunţau că tronsoanele care au rămas din Autostrada Transilvania vor putea fi finanţate din fonduri europene.
În ianuarie 2013 conducerea CNADNR a reconfirmat că „investiţiile vor fi prioritizate, iar proiectele care pot fi finanţate pe fonduri europene vor fi “mutate” şi că tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureş, cu o lungime de 36 de kilometri, a fost deja inclus, în primăvara anului trecut, în reţeaua principală de transport european TEN-T (Core Network), pentru care se poate obţine o finanţare nerambursabilă de 20%, iar priorităţile pentru CNADNR pentru 2013 sunt secţiunile Gilău – Mihăeşti – Nădăşelu, din judeţul Cluj, şi Suplacu de Barcău, din judeţul Bihor.
Pe de altă parte Şova a declarat răspicat la Cluj că lucrările de continuare a Autostrăzii Transilvania nu pot fi finanţare din bani europeni şi că discuţii în acest sens ar putea fi purtate cu oficialii de la Bruxelles abia după 2018.
În acest sens, senatorul clujean Alin Tişe a adresat o serie de întrebări la adresa ministrului, pentru a afla care sunt motivele pentru care nu se doreşte menţinerea în TEN-T şi finanţarea europeană a tronsoanelor deja incluse, care este în acest moment reţeaua inclusă în TEN-T, când şi cum vor continua lucrările la celelalte tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, care este programul de investiţii pentru autostrăzi pentru anul 2013 şi pentru perioada 2014 – 2016 şi cum au fost aceste investiţii selectate şi în baza căror criterii?