Asociaţia Profesională de Transport Alternativ (APTA), fosta Asociaţie de Ridesharing, solicită Guvernului României, Ministerului Transporturilor (MT) şi Ministerului Dezvoltarii Regionale (MDRAP) elaborarea unei legislaţii care să reglementeze transportul în regim de închiriere separat de legea taximetriei.
În acelasi timp, intrucat modificarea legii taximetriei este iminentă, numarandu-se printre angajamentele luate de Ministerul Transportului în urma protestului transportatorilor din 20 martie, APTA solicită introducerea noțiunii de dispecerat pentru transportul în regim de închiriere, activitate ce nu este definită în legisalația actuală, fiind activitatea preluată și susținută de platformele tehnologice, respectiv intermedierea de transport, conform recomandărilor Comisiei Eurpene.
„Pe de o parte, sunt primării prea mici și cu fonduri reduse pentru a justifica susținerea unui departament de licențiere. Pe de altă parte, Primăria Municipiului București nu a acordat – din 2003 și până în prezent – nici o licenţă de transport în regim de închiriere”, declară Asociaţia Profesională de Transport Alternativ (APTA).
De asemenea, APTA solicită eliminarea plății în avans pentru contractele de acest tip, întrucat este o revedere neconstituțională, precum și introducerea permisiunii de efectuare a transportului în regim de închiriere a microintreprinderilor, persoanelor fizice autorizate sau întreprinderilor familiare printre formele juridice ale celor care participă la această industrie.
APTA mai solicită mutarea licențierii la Autoritatea Rutiera Romana (ARR), pentru a nu îngrădi dreptul la acces al titularilor de autovehicule care stau în raza de acces a anumitor primării ce nu doresc sau nu pot organiza un astfel de transport.