Au mai rămas doar 4 zile în care clujenii au posibilitatea de a propune proiecte pentru oraș, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro. Este primul proces de Bugetare participativă online din România, prin care municipalitatea urmărește implicarea directă în luarea deciziilor privind proiectele orașului a tuturor celor care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au cel puțin 18 ani.
Până în prezent au fost depuse peste 160 de proiecte pe domeniile de activitate anunțate:
- Alei, trotuare şi zone pietonale;
- Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei;
- Spații verzi și locuri de joacă;
- Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.);
- Infrastructură educațională și culturală;
- Oraşul digital.
Reamintim că Primăria Cluj-Napoca va implementa cele mai votate proiecte, începând de anul viitor. Fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu), iar valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA). Propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească criteriile stabilite prin Regulamentul procesului de bugetare participativă, disponibil integral pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.
Cetățenii care nu au acces la internet sau nu sunt familiarizați cu mediul digital pot primi sprijin pentru depunerea de proiecte la biroul amenajat în incinta Centrului de Cultură Urbană Casino (din Parcul Central ”Simion Bărnuțiu”), în fiecare zi lucrătoare între orele 13.00 – 17.00.
Calendarul procesului de Bugetare participativă este următorul:
17 iulie – 20 august – depunere proiecte;
21 august – 1 octombrie – analiză proiecte;
2 octombrie – 22 octombrie – prima etapă de vot;
23 octombrie – 29 octombrie – validare vot I;
30 octombrie – 19 noiembrie – a doua etapă de vot;
20 noiembrie – 26 noiembrie – validare vot II;
27 noiembrie – afişare rezultate finale.
Așadar, în data de 21 august 2017, la ora 00.00 se încheie etapa de depunere de proiecte și începe etapa de analiză a proiectelor în cadrul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017.
Analiza tehnică şi juridică a propunerilor va fi realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca până la data de 1 octombrie 2017. Departamentele de specialitate ale Primăriei vor verifica conformitatea propunerilor cu standardele Regulamentului şi cu alte reglementări legale în vigoare. Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajustări tehnice din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca în această etapă, dacă este necesar, cu înştiinţarea prealabilă a deponenţilor. Similitudinea conținutului propunerilor sau proximitatea spațială a acestora poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect.
Mai multe informații despre primul proces online de bugetare participativă din România sunt disponibile:
- pe website-ul: bugetareparticipativa.ro;
- la adresa de email: [email protected];
- la telefon: 0371 376 646 (în fiecare zi lucrătoare în perioada de depunere a proiectelor, de luni până vineri, între orele 13.00-17.00)
- pe Facebook pe paginile: Bugetare participativa (http://fb.com/bugetareparticipativa) și Municipiul Cluj-Napoca (http://fb.com/PrimariaClujNapocaRomania).
Platforma www.bugetareparticipativa.ro este realizată de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu compania Evozon, prin clusterul iTech by ARIES Transilvania, sub egida Consiliului Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT.