„Decizia este luată. Va exista o etichetare de origine pe lapte, iar Comisia face o evaluare să vedem ce fel de etichetare. Etichetare a originii naţionale, sau a originii europene”, a spus Cioloş. De asemenea acesta a afirmat că în continuare se vor face evaluări și analize de impact cu privire la etichetare.
Dacian Cioloș, a îndemnat fermierii români să contribuie la crearea unui brand național pe segmentul laptelui: „Dincolo de asta revin cu posibilitatea de a avea un branding privat al producătorilor, al originii laptelui. Cred că este în avantajul dumneavoastră şi uitaţi-vă la modelul irlandez. Mai sunt şi alte state membre unde producătorii, asociaţia producătorilor de lapte din Irlanda s-a hotărât să facă un branding al originii laptelui şi să-l comunice consumatorilor”, a mai spus Cioloş.
În prezent, aproximativ 90% din laptele folosit în România ca materie primă este de provenienţă internă, însă acest procentaj ar putea să scadă din 2015, când cotele de producţie în statele UE vor fi eliminate