Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Cluj (CNIPT), serviciu din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Cluj a cărui misiune este aceea de a promova potențialul și oferta turistică locală, a județului dar și a întregii regiuni și chiar a celei naționale, a înregistrat la finalul anului 2016 o creștere cu 12% a numărului de turiști care i-au trecut pragul.
Activitatea acestei structuri relativ nou înființate în cadrul Consiliului Județean Cluj a cunoscut astfel o creștere semnificativă și în deplină concordanță cu numărul de turiști care au vizitat județul Cluj, aflat la rândul lui în creștere cu circa 10% comparativ cu anul precedent. În ceea ce privește structura turiștilor care au vizitat CNIPT Cluj în perioada ianuarie-decembrie 2016, mai mult de jumătate dintre aceștia au fost persoane tinere străine, cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani și care au preferat preponderent Clujul drept destinație pentru week-end – „City break”.
În ceea ce privește oferta CNIPT Cluj în demersul de promovare a celor mai reprezentative obiective turistice din județ, turiștii care îi trec pragul și cetățenii interesați sunt întâmpinați cu diverse materiale informative, albume și broșuri multilingve, pliante cuprinzând unități de cazare, circuite turistice, atracții naturale, muzee, biserici și mănăstiri etc. De altfel, pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite, pe parcursul anului precedent au fost realizate o serie de materiale de promovare noi, albume și broșuri în limbile română și engleză, a fost realizat un videoclip de prezentare și un spot video publicitar, au fost retipărite anumite pliante tematice, etc.
Nu în ultimul rând, pentru cei interesați, angajații Centrului oferă posibilitatea organizării de tururi cu ghidaj la obiectivele turistice de pe raza municipiului Cluj-Napoca, în limbile română, engleză și franceză. Desigur, activitatea de informare realizată de CNIPT Cluj se desfășoară în paralel și în mediul on-line, atât prin intermediul portalului web dedicat Centrului – www.cniptcluj.ro, cât și prin intermediul noului domeniu www.clujtourism.ro, o interfață web ușor accesibilă al cărei scop este acela de a furniza o imagine cât mai completă a Clujului turistic și a posibilităților pe care acesta le oferă. Traficul însemnat înregistrat în anul 2016 pe aceste site-uri, de circa 30.000 de accesări, cât mai ales numărul mare al utilizatorilor care intră pe pagina de Facebook oficială – https://www.facebook.com/ClujTourism/, locație în care sunt postate periodic informații și fotografii actualizate privind principalele obiective turistice și evenimente cultural-artistice aflate în desfășurare pe raza județului Cluj, reprezintă indicatori care scot în evidență o certă creștere a numărului de turiști interesați de această regiune a României.
Reamintim faptul că Centrul National de Informare și Promovare Turistică Cluj a fost creat printr-un proiect cu finanțare europeană, derulat în cadrul programului Operațional Regional 2007-2013, valoarea totală a proiectului fiind de 524.108,32 lei. Serviciul Centrul National de Informare și Promovare Turistică Cluj a fost înființat prin Hotărârea Consiliului Judetean Cluj, nr. 75 din 28 martie 2014, ca serviciu în structura organizatorică a Consiliului Judetean Cluj, având sediul în Municipiul Cluj-Napoca, str. Memorandumului, nr. 21, județul Cluj.
Programul de funcționare al centrului este zilnic între orele 09:00-17:00. În perioada mai – septembrie, datorită numărului crescut de vizitatori ce se înregistrează în sezonul estival, programul se prelungește, fiind de luni până vineri între orele 09:00 și 19:00, iar sâmbăta și duminica între orele 09:00 și 17:00.