În cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean care va avea loc în data de 27 martie, consilierii judeţeni vor dezbate asupra cererii formulate de conducerea Companiei de Apă Someş, care propune suplimentarea organigramei cu peste 200 de posturi, printre care se află, desigur, mai multe funcţii de director.
Această creştere spectaculoasă de posturi este motivată prin faptul că la nivelul Companiei de Apă vor fi preluate mai multe localităţi din judeţele Cluj şi Sălaj, în număr total de circa 30 unităţi administrative.
Cu acest prilej se propune înfiinţarea funcţiei de director coordonator sucursale (de parcă directorul companiei nu trebuie să facă nimic) şi totodată cea de director comercial pe Sălaj deşi până acum nu a fost necesară.
În cadrul sucursalei Zalău se propune înfiinţarea funcţiei de conducere de Director comercial sucursală, în subordinea căruia se vor afla următoarele compartimente din cadrul sucursalei
Conducerea instituţiei motivează solicitarea având în vedere că reţelele de alimentare cu apă şi de canalizare aferente localităţilor rurale nou preluate sau celor care urmează să fie preluate, sunt realizate în sistem ramificat cu o densitate foarte mică a consumatorilor pe km de reţea, necesită o intervenţie sistematică şi suplimentară a personalului operator care să urmărească şi să ajusteze parametrii de calitate şi cantitate ai apei.
De asemenea, se invocă faptul că noile investiţii realizate în cadrul staţiilor de epurare din oraşele şi municipiile aferente ariei de deservire asigură tehnologii de epurare avansate a apelor uzate, iar pentru funcţionarea acestor investiţii se realizează costuri de întreţinere şi exploatare mai mari, necesitând suplimentarea personalului de operare pentru a asigura monitorizarea fluxului tehnologic de epurare. Adică în loc să scadă numărul personalului şi costurile de funcţionare datorită investiţiilor în modernizare, la fel cum se întâmplă peste tot în lume, la Compania de Apă Someş cheltuielile se majorează şi e nevoie de personal suplimentar.