Consiliul Judeţean Cluj a aprobat în şedinţă extraordinară achitarea unei redevenţei către comuna Feleacu în vederea preluării unui teren pentru amenajarea rampei temporare, având în vedere că instituţia a fost anunţată că în termen de o săptămână se închide actuala rampă de depozitare a gunoaielor din judeţul Cluj.
„Suntem în situaţie de şah din partea singurei firme autorizate din Cluj pentru rampa temporară, motivând că nu s-au achitat facturi de către terţi, deci nu există legărură cu consiliile locale şi consiliul judeţean. Privaţii îşi permit să închidă rampe pentru că este proprietate privată”, a declarat preşedintele CJ Cluj, Vakar Istvan.
De principiu s-a aprobat un acord din partea comunei Feleacu pentru amenajarea de către RAADPP a unui depozit temporar, până la finalizarea centrului de management integrat al deşeurilor, însă reprezentanţii comunei solicită stabilirea unei redevenţe pentru teren.
Valoarea terenului va rezulta într-un raport de evaluare la comun acord cu Feleacul.
Potrivit lui Vakar Istvan, în 24-48 de ore de muncă asiduă se poate amenaja rampa temporară de către RAADPP, prin îndepărtarea stratului de vegetaţie şi amenajarea canalelor de colectare a apei.
Simona Gaci, secretarul judeţului, a afirmat că există deja 3 oferte depuse la CJ pentru rampe temporare pentru terenuri la care se aşteaptă autorizare, la Moldoveneşti, Mociu şi Apahida, însă vicepreşedintele Horaţiu Cătărig a subliniat că în unele cazuri, cum este Mociu, există doar o hârtie emisă de primar, fără proiect de hotărâre din partea Consiliului Local.
De principiu, valoarea redevenţei se stabileşte împărţind la 25 de ani valoarea terenului.