Compania de tehnologie Everseen, specializată în Deep Learning și Machine Vision, fondată în 2008 de antreprenorul irlandez Alan O’Herlihy, își bazează inovația pe expertiza echipei de cercetători români din centrul de R&D fondat în 2010 în Timișoara. Mare parte dintre oamenii de științ de aici fac parte și din echipa de management a companiei. Printre aceștia se numără Dr. Bogdan Ciubotaru (Chief Technology Officer), Prof. Vasile Gui (Chief Research Officer), Dr. Cosmin Cernazeanu (Artificial Intelligence Lead), Dr. Ciprian David (Lead Algorithm Architect), Ovidiu Pârvu (Research Design Lead) și Prof. Dan Pescaru (Director de Cercetare și Dezvoltare), printre mulți alții.
Centrul de cercetare a sistemelor de inteligență artificială și Computer Vision din Timișoara are în prezent 30 de angajați, iar fondatorul și acționarul majoritar Alan O’Herlihy plănuiește să dubleze acest număr în următoarele 12 luni.
Compania de tehnologie a ajuns să lucreze cu cinci retaileri internaționali din top 10 pentru a suprima pierderile de 40 de miliarde de dolari înregistrate de comercianți la punctele de vânzare. Everseen utilizează analiza video și inteligența artificială pentru a reduce cu până la 90% omisiunile care intervin la scanare în punctul de vânzare.
Combaterea pierderilor la punctul de vânzare
Una din principalele provocări pe care compania și le-a asumat este suprimarea pierderilor înregistrate la punctele de vânzare din industria internațională de retail. Everseen utilizează analiza video și inteligența artificială pentru a reduce cu până la 90% omisiunile care intervin la scanare în punctul de vânzare. Cuantumul acestor pierderi este 40 de miliarde de dolari anual, conform Centrului de Cercetare în Retail.
“Retailerii se confruntă cu pierderi la punctul de vânzare de 40 de miliarde de dolari anual. Acestea, cauzate de produsele nescanate, nu au impact doar asupra profitului, ci creează și probleme în lanțul de aprovizionare, ducând la epuizarea stocului. Omisiunile care intervin în procesul de scanare pot fi intenționate sau nu și pot fi generate de către clienți, angajați prin erori operaționale sau prin nerespectarea fluxului operațional”, a declarat Prof. Joshua Bamfield de la Centrul de Cercetare în Retail. ”În acest moment, retailerii suferă pierderi uriașe prin intermediul POS-urilor și cel mai probabil nu își dau seama ce se întâmplă, cum le pot combate și cât de gravă este această problemă”.
Leave a Reply