ClujAzi

Fii informat!

Fabrica Țaga își reia producția de brânzeturi. Fermierii clujeni: Acum suntem o forţă

Producția lafabricade brânzeturi de la Țaga (Cluj) repornește astăzi, 26 noiembrie, ca urmare a acordului semnat de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre AgroTransilvania Cluster și Cooperativa Agricolă Someș Arieș.

Acordul prevede producția Brânzei de Năsal, sub brandul Napolact, dar și a altor tipuri de brânzeturi, sub brandurile proprii ale AgroTransilvania Cluster. Fabrica de brânză și grota de la Țaga, precum și brandul Năsal rămân în proprietatea FrieslandCampina România.

„Suntem extrem de mulțumiți că am reușit, prin această soluție inovatoare de business, să repunem în funcțiune fabrica de la Țaga, o unitate-unicat în România. Răspundem, astfel, cererilor consumatorilor noștri, precum și ale membrilor comunității locale, care și-au dorit să consume, mai departe, Brânza de Năsal.Acest parteneriat cu Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care, prin definiție, înseamnă un efort comun, reprezintă acum soluția noastră pentru a le putea oferi, din nou, românilor, o specialitate cu o tradiție și un renume aparte”, a declarat Cornel Cărămizaru, Director de Vânzări FrieslandCampina România.

Fabrica de brânză din comuna Țaga este deținută de compania FrieslandCampina România și se află în conservare de la 1 iunie 2013. Producția de brânzeturi va fi reluată efectiv începând de astăzi, iar Brânza de Năsal va fi disponibilă pe piață în cel mai scurt timp, cel târziu la începutul anului următor, potrivit directorului de Marketing al companiei, Răzvan Orbulescu.

Fermierii locali sunt mulţumiţi de faptul că acum „au ajuns la aceeaşi masă cu stăpânul” şi transmit tuturor fermierilor români să îndrăznească să se asocieze în cooperative economice, nu de tip sindical.

Peștera de la Țaga în care se ţine preparatul la maturat are 125 de metri lungime, iar în roca grotei trăiește o bacterie numită Brevibacterium Linens, care acționează, în timp, asupra brânzeturilor. Bucăţile de brânză lăsate la maturat sunt întoarse pe toate părţile o dată la trei zile şi întreţinute cu saramură, în condițiile în care temperatura și umiditatea de aici sunt constante, respectiv 14 grade Celsius şi 93% umiditate.

La final, brânza este așezată cu grijă în cutii din lemn. Fiecare bucată are o greutate standard de 350 de grame şi un termen de valabilitate de 45 până la 60 de zile, dacă este păstrată la 4-8 grade Celsius.

În fabrica de la Țaga vor mai fi produse și sortimente de brânzeturi maturate sub brandurile AgroTransilvania Cluster.

FrieslandCampina România este parte a companiei olandeze FrieslandCampina, organizație cu tradiție în colectarea laptelui și fabricarea de produse lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Milli, Oke, Campina și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Fabrica de Brânzeturi Transilvania a fost înființată de AgroTransilvania Cluster, asociat majoritar, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă Someș Arieș. AgroTransilvania Cluster este o structură formată din agenți economici, entități de cercetare, instituții și catalizatori ai sectorului agroindustrial transilvănean.

Cooperativa Agricolă Someș Arieș este formată din peste 50 de ferme, care cresc împreună peste 2.000 de vaci de lapte. Inițiativa de a reuni în aceeași structură actori importanți din sectorul agroindustrial clujean și transilvanean îi aparține Consiliului Județean Cluj.

Condiţii dificile pe piaţă

Deşi din momentul în care s-au asociat, crescătorii de ovine, bovine şi caprine din apropierea Clujului au ajuns să devină jucători pe piaţa lactatelor, aceştia susţin că este foarte dificil să reziste în condiţiile pieţei europene de astăzi cu toate că au reuşit să-şi deschidă reprezentanţei în cele mai importante centre comerciale din Cluj-Napoca.

Aceştia au menţionat cu privire la competiţia de peste graniţe că este copleşitoare şi întreţinută artificial.

Chiar şi aşa, fermierii clujeni sunt dispuşi să facă totul pentru a-şi mulţumi clienţii şi pentru a încuraja românii să consume lactate autentice româneşti. Spre exemplu, celebra brânză de Năsal care va fi scoasă la vânzare în perioada imediat următoare va fi ieftinită substanţial deşi este un produs de lux.

taga napolact20 taga napolact1 taga napolact2 taga napolact3 taga napolact4 taga napolact5 taga napolact6 taga napolact7 taga napolact8 taga napolact10 taga napolact11 taga napolact12 taga napolact13 taga napolact14 taga napolact15 taga napolact16 taga napolact17 taga napolact18 taga napolact19