În perioada 19.03.2018 – 30.03.2018 , ITM Cluj a desfăşurat campanie privind respectarea de către operatorii care prestează servicii poştale şi de curierat a prevederilor legale referitoare la încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă, a timpului de muncă şi de odihnă a conducătorilor auto şi curierilor.
În cadrul acestei campanii s-a urmărit modul în care angajatorii respectă prevederile legale cu privire la :
- munca prestată de conducătorii auto şi curieri în baza contractului individual de muncă cu normă întregă şi/sau timp parţial;
- organizarea evidenţei timpului de muncă şi de odihnă a conducătorilor auto şi curierilor;
- repausul săptămânal şi sărbătorile legale;
- munca suplimentară şi munca de noapte;
- întocmirea evidenţei orelor de muncă prestate de fiecare conducător auto şi curier;
- regulamentul intern/contractul colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate;
- acordarea concediului de odihnă.
Obiectivele campaniei
Identificarea angajatorilor care folosesc muncă nedeclarată;
Determinarea angajatorilor de a respecta prevederile legale în domeniul transportului rutier privind timpul de muncă şi de odihnă al conducătorilor auto care îşi desfăşoară activitatea pe autovehiculele societăţilor de curierat;
Eliminarea tuturor neconformităţilor constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale corespunzătoare;
Creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă .
Cu ocazia acestei campanii ITM Cluj a efectuat controale la un număr de 17 angajatori din judeţul Cluj. Unei societăţi i s-a aplicat o amenă în valoare de 1.500 lei pentru nerespectarea zilelor de repaus săptămânal.