ClujAzi

Fii informat!

Interviu cu Ovidiu Cîmpean: Susțin alocarea a 6% din PIB pentru Educație [P]

Ești candidatul care cunoaște probabil cel mai bine proiectele majore ale Clujului întrucât pe multe dintre ele le-ai manageriat de-a lungul timpului. Dintre acestea, care sunt din punctul tău de vedere proiectele care au generat cel mai mult bine comunității locale?ovidiu-1

Proiectele realizate în ultimii ani, în special cele mari de infrastructură, din finanțări nerambursabile, au fost gândite în ansamblul lor și fac parte din strategia pe termen mediu și lung a Clujului din punct de vedere al dezvoltării urbane. De aceea, imi este greu să le clasific după gradul de „bine” pe care îl aduc comunității, binele venind din faptul că toate au fost implementate. Au fost, într-adevăr implementate proiecte impresionante, numai dacă ne gândim la stadionul Cluj Arena, la Sala polivalentă, la refacerea completă a Parcului Central și a bijuteriei arhitectonice care este Clădirea Casino. Puțini oameni își mai amintesc de aspectul dezolant al acestor locuri, unde azi zeci de mii de clujeni și turiști petrec timp liber și se bucură de sute de evenimente, care pur și simplu înainte nu existau. Apoi, bineînțeles, am reabilitat drumurile din zona istorică a orașului și cele de acces către platformele industriale, și am crescut calitatea spațiului educațional în câteva dintre cele mai mari școli din Cluj.

Dacă mă întrebați care dintre ele au fost cele mai dificil de implementat, aici aș putea avea un clasament, însă, cred că oamenii din orașul nostru așteaptă ca noi să ne concentrăm pe proiectele următoare.

Cât de importantă este finanțarea europeană pentru dezvoltarea proiectelor de acest fel?

Ca manager de proiect consider că este o oportunitate pentru administrația locală, pe care avem datoria să o accesăm, pentru a construi și dezvolta orașul cu cât mai multe resurse financiare atrase din exteriorul comunității. Noi, la Cluj, avem privilegiul de a ne bucura de contribuabili responsabili și asumați, care își plătesc taxele la timp, oferind orașului un profil financiar foarte bun, însă noi vedem acest lucru ca pe o obligație suplimentară de a găsi și de a atrage noi resurse la rândul nostru.

Societatea civilă își dorește parlamentari tineri, competenți, fără dosare penale. Te-ai simțit sprijinit în candidatura ta pentru parlamentare în mijlocul partidului pe care îl reprezinți?

Partidul din care fac parte este unul dintre cele mai importante partide istorice din România și, în consecință, are mecanismele interne structurate pentru a coagula energiile interne în susținerea candidaților, odată ce aceștia au fost validați. Prin urmare, consider că am privilegiul de a beneficia de energia întregii echipe a partidului, care, în perioada alegerilor, se concentrează asupra candidaților. Este o muncă de echipă și rezultatele se măsoară mereu și raportat la investiția de timp și entuziasm a fiecărui om din cadrul organizației.

Care sunt soluțiile la care muncești acum alături de colegii tăi din Primărie pentru rezolvarea problemei traficului rutier din Cluj-Napoca?

Clujul are aprobat un plan de mobilitate urbană, care este în fond, o foaie de parcurs întocmită de echipe de specialiști, cu privire la ceea ce trebuie sa facem pentru a rezolva problemele de mobilitate ale unui oraș istoric, aflat într-o dezvoltare accelerată. Prin urmare, nu trebuie să inventăm apa caldă, dar trebuie să ne organizăm foarte bine și să dozăm implementarea măsurilor deja stabilite ca esențiale, în așa fel încât să obținem rezultatele anticipate, fără a bulversa viața de zi cu zi a clujenilor.

Printre lucrurile pe care nu putem să le evităm se numără creșterea tarifelor la parcarea în zona istorică a orașului, pentru a descuraja ocuparea de către același vehicul a unui loc de parcare pe tot parcursul zilei, precum și crearea de benzi dedicate care să facă din transportul public alternativa mai rapidă a mașinii personale. Bineînțeles, în același context vom începe și proiectele de noi parkinguri în zona pericentrală și în cartiere. De asemenea, centurile ocolitoare ale orașului sunt proiecte care se află pe lista noastră, cea de sud fiind deja prevazuta in Masterplanul General de Transport al României. Mai trebuie doar un Guvern care sa trateze ca prioritate națională construcția acesteia.

Schimbarea este mereu dificil de realizat, dar, din nou, aici la Cluj avem o comunitate de cetățeni cu viziune care ne-au dovedit deja că înțeleg importanța acestor măsuri.

Care sunt celelalte problemele pe care ți le-au reclamat cetățenii în această campanie electorală?

Evident lipsa parcărilor în cartierele mari, acolo unde primăria are dificultăți în a găsi amplasamente nerevendicate pentru a începe lucrări de investiții. Lucrăm pentru a găsi soluții și anual inițiem proiecte noi, în acest moment avem demarate studii pentru cinci noi parkinguri, însă acest proces trebuie să continue pe termen lung.

Ca deputat de Cluj trebuie să-ți menții atenția asupra Clujului, dar vei lucra și la proiecte discutate la nivel de țară. Care sunt domeniile în care dorești să aduci schimbare în Parlamentul României?

Orice inițiativă legislativă întocmită corect, cu justificare reală în viața de zi cu zi a oamenilor va fi susținută de mine.

Dacă mă întrebați ce inițiative legislative îmi propun să inițiez, atunci, fără îndoială, acestea vor fi de natură a crește calitatea vieții oamenilor, de a-i face să își dorească să rămână în România, de a fi mândri că sunt români.

Expertiza mea profesională îmi permite să mă gândesc la legi care să simplifice sistemul public din România, care să aducă cetățeanul în poziția centrală a atenției autorităților, să îi ofere o rețea de suport și consiliere.
De asemenea, un obiectiv major este acela de a ajunge la o alocare de 6% din PIB pentru educație.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *