ClujAzi

Fii informat!

ISJ Cluj cere modificări la Legea Educației

Cu ocazia vizitei Domnului Ministru Sorin Mihai Cîmpeanu la Cluj-Napoca, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj a organizat joi, 15 octombrie 2015 o întâlnire de lucru, la care au fost prezenți inspectorii școlari generali din județele MM, BN, BH, SJ, MS, SM, AB, HD, SB, CJ.ISJ 1

Aflat într-o vizită de lucru pentru două zile la Cluj-Napoca, în perioada 15-16 octombrie 2015, Ministrul Educației și Cercetării Științifice, Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu s-a întâlnit joi, 15 octombrie 2015, cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Cluj și cu inspectorii școlari generali din județele MM, BN, BH, SJ, MS, SM, AB, HD, SB, CJ, pentru a discuta aspecte ale sistemului național de educație, scopul fiind acela de a reglementa și de a optimiza cadrul normativ de punere în aplicare a prevederilor legislative derivate din acte normative și metodologii în vigoare, subsecvente Legii Educației Naționale 1/2011.

Agenda de lucru a cuprins referințe metodologice punctuale, în jurul căror s-au construit discuțiile întâlnirii și s-au generat propuneri de modificare și optimizare la nivel de sistem.

Dintre aspectele care s-au conturat, în sensul minimalizării vulnerabilităților din sistemul românesc de educație, se regăsesc următoarele propuneri:

1. Modificarea Metodologiei de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, O.M.E.C.Ș. 3171/2015, cu respectarea criteriului privind domiciliul stabil al părinților/ tutorilor legali, a criteriilor generale și specifice aprobate de către consiliul de administrație al unității de învățământ și cu încadrarea în numărul de locuri aprobat în planul de școlarizare, pentru evitarea utilizării abuzive a flotantului, la unitățile de învățământ din zona centrală;

2. Modificarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, O.M.E.C.Ș. 5081/2015, în ceea ce privește stabilirea unei perioade pentru vizualizarea lucrărilor scrise, dar și a evaluării lucrărilor redactate în Braille;

3. Modificarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat național O.M.E.C.Ș. 5080/2015, cu privire la calendarul probelor ( proba A, proba B, proba C, proba D), în sensul desfășurării probelor de evaluare a competențelor în luna/lunile premergătoare sfârșitului de an școlar;

4. Modificarea Proiectului de metodologie, privind organizarea și desfășurarea concursului pentru funcția de director și director adjunct, în învățământul preuniversitar de stat, în așa fel încât în comisie să poată fi cuprinse persoane cu competențe în management educațional;

5. Reanalizarea costului standard per elev și adaptarea, corelarea costului standard per elev cu problemele punctuale pe categorii din sistem;

6. Modificarea Metodologiei-cadru, privind înființarea de grupe/clase în spitale, O.M.E.C.T.S. 5575/2011, în sensul în care și elevilor din clasele de liceu, a X-a, a XI-a și a XII-a trebuie să li se ofere șansa continuării școlarizării, printr-o educație adaptată, în funcție de situația medicală a acestora, educație care să le permită elevilor să promoveze anul de studiu în curs sau să participe la evaluările organizate pentru finalizarea unui nivel de învățământ;

7. Elaborarea, în colaborare cu Ministerul Administrației și Internelor, a normelor metodologice de aplicare a Legii 194/2011, privind combaterea operațiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive și funcționarea/ autorizarea unui laborator mobil pentru diagnosticarea consumului de etnobotanice, a substanțelor cu efecte psihoactive;

8. Modificarea condițiilor de prelungire a contractului pentru pensionabili, în funcție de situațiile specifice existente în județe.