Optimizarea SEO fara secrete in 2018, cu Ovidiu Joita, Owner iAgency.ro
Ovidiu Joita, specialist in marketingul online si fondatorul agentiei digitale, iAgency.ro, ne dezvaluie cele mai noi informatii legate de optimizare SEO in 2018.
Reporter: Ovidiu, care sunt cele mai importante schimbari in activitatea voastra, la agentie? Ce a adus nou anul 2018 in SEO?
Ovidiu Joita: Cum Google modifica destul de des algoritmii de sortarea a site-urilor si activitatea de optimizare SEO (scuzati pleonasmul) se transforma de la an la an. Totusi, schimbari majore nu au mai fost de vreo doi ani, cand Google a introdus in algoritmul de ranking (clasare), indicatorii de USER EXPERIENCE.
Reporter: Ne poti spune mai pe intelesul nostru, ce inseamna aceasta schimbare?
Ovidiu: Sigur, pe scurt, vizitatorii site-ului ii “transmit” lui Google cat de valoros sau calitativ este acesta. Pentru a evalua un site, motorul de cautare inregistreaza informatii despre vizitatori, precum: cat timp au petrecut pe pagina, cate pagini au accesat intr-un site, etc., iar acesta “isi da seama”, raportat la competitia acelui site, care dintre ele este mai “atractiv” pentru vizitatori.
Poate vi se pare o schimbare nesemnificativa, insa aceasta monitorizare a comportamentului utilizatorilor, a dus optimizarea SEO in zona marketingului online.
Serviciile SEO nu mai sunt servicii tehnice, nu mai sunt “smecherii” care se fac in site. Serviciile SEO se bazeaza astazi si pe analiza business-ului clientului, identificarea profilului clientilor si realizarea celor mai bune mesaje pentru acesta. Un business online care nu spune ceva nou sau nu se diferentiaza de competitie printr-o oferta mai buna, un element de noutate, un mesaj de marketing diferit, nu va mai putea sa se pozitioneze in topul Google.
Aceasta este marea schimbare a lui Google, tine cont de parerea vizitatorilor iar asta inseamna marketing pur. Trebuie sa convingi utilizatorii ca esti performant, ca esti calitativ si rezultatele vor veni.
Reporter: Interesanta schimbare, asta inseamna ca vechiul SEO a “murit”?
Ovidiu: Nu as spune astfel. O parte din tehnicile de optimizare SEO nu mai sunt valabile astazi. Insa tot ceea ce tine de optimizarea On-Page inca este important. Trebuie sa avem site-uri cat mai relevante pe cuvintele cheie ale business-ului, trebuie sa tinem cont de plasarea acelor cuvinte cheie in paginile site-ului dupa anumite reguli dorite de Google. Aceasta activitate nu este deloc simpla, insa este o activitate pe care o faci in 1-2 luni de la demararea unui proiect. Inca sunt multe agentii SEO sau freelanceri care pun accent pe elementele tehnice ale site-ului, insa din punctul meu de vedere, marketingul online avand la baza cunostintele de SEO, tehnicile de folosire a ancorelor si landing page-urilor pentru backlinkuri, a devenit mult mai important in prezent.
Reporter: Dupa cum spui, SEO nu mai este o activitate tehnica preponderent?
Ovidiu: Ai sesizat bine, optimizarea SEO are in continuare o componenta tehnica, o experienta de lucru pe multe proiecte. Insa cel mai important factor de pozitionare devine valoarea brandului, valoarea business-ului… cum este acesta perceput de clienti.
Din acest motiv, serviciile SEO au devenit mai costisitoare, pentru ca a intervenit munca de creatie si foarte multa comunicare de brand.
Oamenii care doresc servicii SEO inca percep aceste servicii ca fiind tehnice, insa dupa ce stam de vorba inteleg “marea” schimbare si inteleg de ce trebuie sa plateasca mai mult in prezent.
In cele din urma, optimizarea SEO din 2018 aduce un mare plus business-urilor online, pentru ca trebuie sa creasca prezenta online a brandului, calitatea comunicarii acestuia. SEO in prezent inseamna mare parte din marketingul online si trebuie sa fie inteles astfel de catre toti posesorii de businessuri online.