entrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, instituţie de învăţământ special aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, a găzduit pe parcursul săptămânii trecute reuniunea transnaţională în cadrul Proiectului Erasmus+ Strengthening Thinking and Learning Skills / Întărirea gândirii şi abilităţii de învăţare. Proiectul își propune ca prin obiectivele stabilite să abordeze situația copiilor care se confruntă cu bariere în învățare, contribuind, în final, la reducerea abandonului școlar.
Implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+ și coordonat de Asociația Charlie Karlin, z.u din Cehia, proiectul urmărește ca prin activitățile derulate să fie create instrumente de lucru și exemple de bune practici în domeniul învățării mediate, a evaluării dinamice și a abordării elevului în cadrul procesului de învățare și rezolvare de probleme.
La eveniment au participat 25 de profesori proveniți din cele cinci țări partenere – Charlie Karlin, z.u. – Cehia; Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras – Lituania; ETP Slovakia-Centre of Sustainable Development – Slovacia; Stiching Feuerstein – Olanda; Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca – România; Vilniaus Zveryno gimnazija – Lituania și Zakladni skola Svitavy, T.G. Masaryka 27 – Cehia. Calendarul întâlnirii a cuprins vizitarea instituţiei gazdă, work-shop-uri, asistențe la diverse activități în școală precum și vizitarea orașului și a unor obiective turistice.
În urma unor cercetări efectuate s-a constatat faptul că numărul copiilor etichetați ca având „nevoi educaționale speciale” este în creștere iar copiii care aparțin minorităților etnice sau unor circumstanțe socio-economice mai puțin favorabile precum și copiii cu dificultăți de învățare sunt expuși riscului de eșec școlar, astfel că există premise foarte mari ca aceștia să abandoneze școala. În ciuda evoluțiilor internaționale în vederea incluziunii, mulți copii sunt excluși și lipsiți de educație adecvată din cauza unei deprecieri sau dificultăți funcționale – nu există suficient sprijin, profesorii nu au cunoștințe despre cum să includă în clasă acești copii, iar rapoartele de evaluare sunt rareori potrivite abordării inclusive.
Leave a Reply