ClujAzi

Fii informat!

Szilágyi Zsolt (PPMT): Master-planul pe Transporturi al lui Ioan Rus ucide economia României

Candidatul PPMT la prezidenţiale, Szilágyi Zsolt, a declarat, vineri, la Cluj, că master-planul general pe Transporturi propus de ministrul Ioan Rus este un atentat la economia României, care văduveşte în mod special Transilvania.

„Propunem pentru România programele „prima autostradă” şi „primul guvern cinstit din ţară”. Deja observăm cum alte partide aflate în campanie electorală rezolvă aceste probleme, precum şi cele ale locuitorilor nevoiaşi din Bucureşti, care au rămas fără apă caldă, doar acum. Acest master-plan este un atentat împotriva intereselor ecobomice ale Transilvaniei, fie că ne uităm la restructurarea căilor ferate, fie că vorbim despre planul pentru dezvoltarea autostrăzilor. Vedem ce există la momentul actual şi ce va fi construit, şi ne îngrijorăm: cum va fi ridicată Transilvania?”, a declarat Szilágyi Zsolt.

Liderul PPMT a mai atras atenţia şi asupra faptului că 65% din liniile închise conform acestui master-plan, vor fi în Ardeal, apoi urmează Banatul, în condiţiile în care nici de menţinut ce s-a construit nu s-a putut. De asemenea, localităţi precum Zalăul, Marghita, Şimleul Silvaniei, vor rămâne fără gară funcţională, în condiţiile în care deja se circulă greu pe aceste rute.

„Măcar dacă am putea spune că în toată Transilvania s-au făcut drumuri peste tot, dar nu putem spune asta. Problema este că la nivelul comunităţilor locale, tradiţionale, nu există posibilitatea să se intervină pentru exploatarea acestor rute. Totul se decide de la centru, în condiţiile în care deja s-a demonstrat că în străinătate se construieşte autostrada cu 3 milioane de euro pe km, iar la noi cu 28 de milioane pe km. Autorităţile centrale doar trebuie să semneze. Impactul în viaţa reală este următorul: firmele occidentale, cele care nu sunt obligate de lege să meargă la Bucureşti, realizează că avem potenţial relativ bun ca pregătire a forţei de muncă, însă costurile de transport sunt atât de mari încât firmele nu vin mai spre centrul ţării, ci rămân în Vest, până la Cluj. Zona de nord rămâne în continuare ignorată”, a mai spus Szilágyi Zsolt.

Candidatul la prezidenţiale cere Guvernului Ponta să nu reducă cu 1300 de km de autostramă planul anunţat de ministrul Dan Şova în iulie 2014, care prevedea 2500 de km şi tododată să spună public la ce preţ intenţionează să amenajeze autostrăzile şi drumurile expres anunţate de Ioan Rus.

Szilágyi Zsol mai cere ca oficialii Comisiei Europene să fie invitaţi la planificarea şi licitarea drumurilor şi ca administraţiile locale să fie lăsate să planifice dezvoltarea reţelei de drumuri din împrejurimi prin intermediul unui Consiliu transilvan care să administreze toate taxele colectate pe drumuri.