Tişe: Ponta refuză să-şi asume transparent privatizarea CFR-ului pentru că ştie că ceva nu este în regulă

de clujazi

Vicepreşedintele PDL, Alin Tişe, a declarat la finalul unei conferinţe de presă desfăşurată joi, că privatizarea CFR Marfă ar fi trebuit să fie asumată imediat după anunţarea câştigătorului licitaţiei de către Guvernul Ponta.

“Victor Ponta ştie că ceva nu este în regulă la modul în care s-a făcut această privatizare, şi tocmai de aceea pasează răspunderea în curtea CSAT, care nu are printre atribuţii acceptarea sau respingerea unui câştigător al unei licitaţii, deja desemnat. Esenţial în acest caz este faptul că Guvernul Ponta a desemnat deja un câştigător al licitaţiei, iar CSAT nu mai poate să vină acum, la final, să-l repingă. CSAT se putea pronunţa doar anterior finalizării acestui proces.”

Premierul Victor Ponta a declarat, tot joi, la Sibiu, că “dacă CSAT nu avizează privatizarea CFR Marfă” aceasta nu va fi făcută.

“Oare de ce a refuzat Guvernul Ponta să-şi asume răspunderea pentru câştigătorul pe care l-a ales USL-ul? Dacă tot ceea ce au făcut era cinstit şi onest, Ponta şi-ar fi asumat imediat răspunderea şi ar fi semnat contractul. Din start se observă că acest guvern nu acţionează în mod obiectiv prin faptul că din punct de vedere contractual dă răgaz mai mare câştigătorului licitaţiei pentru ca acesta din urmă să-şi facă rost de bani”, a adăugat senatorul clujean.

Purtătorul de cuvânt al şefului statului, Bogdan Oprea, a declarat, potrivit Mediafax, că CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaşte obiectul de activitate al Consiliului şi încearcă să fugă de responsabilitate în privinţa privatizării CFR Marfă.
“Domnul prim-ministru Victor Ponta, deşi ocupă funcţia de vicepreşedinte al Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, nu cunoaşte obiectul de activitate al Consiliului. De aceea, îi recomandăm să citească Legea 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, disponibilă şi pe website-ul Administraţiei Prezidenţiale, www.precidency.ro, din care va afla că CSAT are atribuţii strict privind securitatea naţională, şi nu are nicio atribuţie financiar-economică în baza căreia să poată aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare”, afirmă Oprea.
Totodată acesta a menţionat că obligaţia legală privind contractul de privatizare a unui pachet de acţiuni al companiei CFR Marfă SA revine exclusiv Guvernului României şi Comitetului de Privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.