Senatorul clujean Alin Tișe, fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, îl acuză pe directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, devenit ieri și consilier județean din partea USL, de dezinformare în privința proiectului de extindere a pistei Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, ce ar fi blocat de Centura Vâlcele-Apahida.
Tișe declară că Cecan a lansat în spațiul public una dintre variantele propuse în trecut pentru realizarea Centurii, și nu proiectul final, din care rezultă o distanță de 200 m între Centură și capătul pistei de 3.500 m.
„Practic, astăzi, în teren, există o distanță de 200 metri între pista extinsă și centură. Autoritatea Aeronautică ridică doar problema modului în care un zbor transcontinental, care cel mai probabil va sosi la Cluj peste cel puțin 10 ani, poate afecta mașinile de dimensiuni mari care traversează acea porțiune din centură, cele mici fiind în afara oricărui pericol, ori această problemă poate fi rezolvată foarte ușor prin implementarea unor restricții de circulație pe termen scurt, o semaforizare. Nu este necesară o investiție de 10 milioane de euro, așa cum s-a vehiculat, nici pentru extinderea pistei, nici pentru demolarea centurii”, a declarat Alin Tișe.
În legătură cu documentul transmis presei de către actualul președinte al CJ, Horea Uioreanu, prin care se sugera că Tișe știa încă din 2010 că centura va sta în calea pistei de 3.500 m, senatorul a menționat că dialogul purtat cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, făcea referire la „posibilitatea” în care pista extinsă se va lovi de centură, nu la o certitudine, însă proiectul final a relevat o distanță de 200 m între cele două proiecte de infrastructură.